Την Τετάρτη 28 και την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου η Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων διοργάνωσε, στα πλαίσια του ευρωπαϊκού έργου Regale – Regional Capacity for Adult Learning in Adult Education, εκπαιδευτική επίσκεψη (Study Visit) με τίτλο “Debating the learning success stories of cities and regions”. Σε αυτό συμμετείχαν εκπρόσωποι της κοινοπραξίας Regale, της Νορβηγίας, της Ιρλανδίας καθώς και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε σε δύο διαφορετικούς δήμους και διήρκεσε δύο μέρες. Τα βασικά αντικείμενά της ήταν:
- Η εξοικείωση με τον τρόπο που η ιδέα της Πόλης που μαθαίνει γίνεται αντιληπτή στην Ελλάδα.
- Η κατανόηση και η επαφή με τοπικές στρατηγικές που εφαρμόστηκαν για να ενισχυθεί η κουλτούρα μάθησης σε διαφορετικά περιβάλλοντα εντός της ίδιας συνολικής κουλτούρας.
- Η εξοικείωση με τις προσπάθειες που απαιτούνται για την ανάπτυξη των απαραίτητων πολιτικών και κοινωνικών συμβάσεων για τη δημιουργία μιας Πόλης που Μαθαίνει διερευνώντας την περίπτωση του Δήμου Λαρισαίων.
- Να εξοικειωθούν με μια μεθοδολογία της σοσιοκρατίας που μπορεί να προσελκύσει νέους ενήλικες να συμμετάσχουν στη δημιουργία μιας Πόλης που Μαθαίνει (η περίπτωση του Συμβουλίου Νεολαίας του Δήμου Θέρμη).
1η μέρα – Επίσκεψη στον Δήμο Λάρισας
Την πρώτη μέρα, Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2022, επισκεφθήκαμε τον Δήμο Λαρισαίων. Εκεί μας υποδέχθηκε στο Δημαρχείο ο κος Δημήτρης Δεληγιάννης, Αντιδήμαρχος Διοίκησης, Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης ο οποίος έκανε αναφορά στη φιλοσοφία και τις δράσεις της “Λάρισα-Πόλη που Μαθαίνει” και του Πανεπιστημίου των Πολιτών.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Μύλο του Παππά όπου ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κος Παναγιώτης Σάπκας παρουσίασε την πλούσια δράση του Δήμου στον τομέα του πολιτισμού. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν οι εκπαιδευτικές δράσεις για τις ευάλωτες ομάδες από την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Παιδείας κα Σταυρούλα Μπαξεβάνου καθώς και οι οι δράσεις του Κέντρου Κοινότητας Ρομά από την Υπεύθυνη του Κέντρου κα Εύη Μπουκώρου. Οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Σιτηρών και Αλεύρων από την κα Κωνσταντίνα Κόντσα, υπεύθυνη του μουσείου, και στο θέατρο ΤΙΡΙΤΟΜΠΑ από την κα Φωτεινή Καλούδη, υπεύθυνη του Δημοτικού Κουκλοθίασου.
Ακολούθησε σύντομη ξενάγηση στο Α΄ Αρχαίο Θέατρο από την κα Κατερίνα Ζάχου, στέλεχος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λάρισας. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο Εργαστήρι Ζωής του Κέντρου Πρόληψης ΟΚΑΝΑ Λάρισας όπου την ομάδα υποδέχθηκε ο Πρόεδρος του Κέντρου κος Βασίλης Πινακάς, Αντιπεριφερειάρχης Λάρισας ενώ οι κ.κ. Ειρήνη Κουφάκη, Ψυχολόγος – Επιστημονικά Υπεύθυνη και Γεωργία Ζαβράκα, Ψυχολόγος παρουσίασαν το έργο του Κέντρου και ξενάγησαν τους επισκέπτες στους χώρους του Εργαστηρίου Ζωής.
2η μέρα – Επίσκεψη στον Δήμο Θέρμης
Την δεύτερη μέρα, Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022, επισκεφθήκαμε το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας – ΝΟΗΣΙΣ, όπου μας υποδέχτηκε ο Δήμαρχος της Θέρμης κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος και ο αντιδήμαρχος, υπεύθυνος για την εκπαίδευση, κ. Στυλιανός Αποστόλου. Στη συνέχεια, ο κ. Γ. Κουλαουζίδης, επίκουρος καθηγητής στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΕΕΕ, παρουσίασε τη Δια βίου Μάθηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα. Ακολούθησε παρουσίαση, από την κα Χρύσα Κληματσούδα, Διευθύντρια Εκπαίδευσης και Κοινωνικών Υποθέσεων του Δήμου Θέρμης, των αρμοδιοτήτων, των εκπαιδευτικών δράσεων καθώς και των συνεργασιών του δήμου. Επίσης, η Λέσχη Ανάγνωσης ‘LogoMatheMania’ παρουσίασε ως ‘καλή εκπαιδευτική πρακτική’ τη σχέση της με την Τοπική Κοινωνία (Δήμο Θέρμης, Αντιδημαρχία Παιδείας, Δ.Ε.Π.Π.Α.Θ., Δημοτική Βιβλιοθήκη Θέρμης) στο πλαίσιο των Πόλεων που Μαθαίνουν (Learning Cities) καθώς επίσης και τις δράσεις της που προωθούν τη Διά Βίου Μάθηση. Τη ’Logomathemania’ εκπροσώπησαν οι καθηγήτριες: Δρ. Μουρουζίδου Όλγα, Παπασπανού Άννα, Βαρδαλή Χρυσούλα (συνταξιούχος). Στη συνέχεια, η Ιωάννα Παπαφωτίου και ο Σταύρος Παπαγιάννης, ως εκπρόσωποι του Συμβουλίου Νέων της Θέρμης συζήτησαν με τους συμμετέχοντες για τον τρόπο που εργάζονται στα πλαίσια του συμβουλίου, για το πώς παίρνουν αποφάσεις χρησιμοποιώντας το μοντέλο της σοσιοκρατίας, για τη δομή του συμβουλίου, τους ρόλους και τα προγράμματα στα οποία συμμετέχουν. Ακολούθησε ένα δίωρο εργαστήριο για το σοσιοκρατικό μοντέλο, το οποίο διεξήγαγε η κα Σοφία Κυπριανίδου. Η εκπαιδευτική επίσκεψη έκλεισε με την πολύ θετική αξιολόγηση που λάβαμε από τους συμμετέχοντες.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Regale Project μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του έργου.